Тема. Охорона природи  Землі.

      Мета: поглибити і розширити знання дітей про вплив людини на природу, підвести дітей до усвідомлення необхідності зберігати і примножувати природні багатства, раціонально їх використовувати; розвивати пізнавальний інтерес; виховувати бережне, господарське ставлення до природи, як до рідного дому, бажання зберегти нашу планету Земля для нащадків.

      Обладнання: глобус, мультимедійна дошка, презентація

       Тип уроку: урок-конференція

Хід уроку

І. Організація класу.

- Подивіться на свого сусіда по парті і посміхніться, посміхніться мені, а я вам. І з таким гарним настроєм розпочинаємо нашу роботу.

ІІ. Підсумок фенологічних спостережень

Черговий звітує про стан погоди, учні записують в зошити

ІІІ. Актуалізація опорних знань

1. Слухання казки

- Жили – були у всесвіті дев’ять сестер, дев’ять красунь. Та одна з них була найчарівніша. Милувала вона своїми чистими блакитними очами-озерцями, дзвінким життєрадісним голосом, що розливався пташиним щебетом, линув перегуками лісових жителів та видзвонював крихітними цвіркунами. Розвівалося на вітрах її розкішне зелене волосся з переплетеного березового та вербового гілля. А ще красуня мала чарівну вдачу. Ступить крок ізаллється все навколо бузковими кольорами, засміється – і розсиплеться пролісковий цвіт, притихне в задумі – і видніється рожевий обрій…

- Чи впізнали ви цю красуню? (Земля)

Це наша планета, наша домівка у Всесвіті, яку ми порівнюємо з чарівною дівчиною.

… Та минав час. Почали тьмяніти і міліти її очі-озерця, рідшати волосся, затихати голос…

- У мою душу закрадається тривога, а у вашу? Адже Земля – це наша домівка.

- Що саме непокоїть і тривожить вас? (Міліють і забруднюються ріки, вирубуються ліси, зникають деякі рослини, люди часто винищують тварин і птахів).

- Ось скільки проблем ви назвали.

- А що роблять з людиною, коли вона хворіє?

(Лікують, оберігають, захищають).

  1. .  Вправа «Шифрувальник»

- Розгадавши слово, ми прочитаємо назву науки, що допомагає людині охороняти природу.

К   О   Е   Л   Г   Я  І   О

2    3   1    4   6    8  7   5

-Отже, наука, що допомагає людині охороняти природу, називаєть­ся екологія. Ми сьогодні поговоримо про важливі екологічні завдання, що є сьогодні, навчимося розуміти, як необхідно ставитися до приро­ди, щоб не завдати їй шкоди, а зберегти її красу.

ІV. Повідомлення теми уроку (слайд 2)

 На Землі, у домі вселюдському –

Протиріч і негараздів тьма,

Будьте люди обережні в ньому!

Іншої домівки в нас нема.

-Так. Охороняти природу нашої Землі разом – це і є тема нашого уроку.

V. Мотивація навчальної діяльності

1. Повторення вивченого матеріалу.

- Давайте пригадаємо, чи завжди на Землі була однакова кількість населення?

(Ні. Дуже-дуже давно на Землі було 300 млн. чоловік. Тепер сім’я народів становить 5,8 млрд. чоловік).

- Скільки материків  населяють люди?

- Який материк найбільш заселений? (Євразія)

- Найменш? (Австралія)

- На якому материку люди постійно не живуть? (Антарктида)

- З чим пов’язана така нерівномірність розселення людей на материках?

(З природними умовами).

- Пригадайте, які океани є на Землі? Назвіть їх.

VІ.  Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу

1.Розповідь вчителя

У кожної людини є рідний край — це місце, де вона народилася, живе і працює. Кожне дерево, квітка, травинка — це частина природи, частина рідної землі. Природа подарувала їх людям назавжди. Людина живе і працює серед природи і тому зобов'язана її берегти. Україна здав­на славиться своїми природними багатствами: лісами, горами, річками, морями. Особливо шанобливо люди ставляться до землі, яку називають годувальницею. І від того, як ми будемо ставитися до землі, води, повітря, лісу, буде залежати наше майбутнє.  Із давніх-давен все потрібне для себе людина діставала з природи і прагла жити з нею в злагоді. Минав час, наші попередники пізнали закони природи, навчились створювати машини і нові технології. Вирубуючи ліси, осушуючи боло­та, будуючи заводи і фабрики, автомобілі та літаки, вносячи у ґрунт мі­неральні добрива та отрутохімікати, ми майже не замислюємося, як же це позначиться на природі і нашому здоров'ї. Це призвело до безлічі еко­логічних проблем. Зникають тварини і рослини.   Природа ...  Це слово сповнене  глибокого,  хвилюючого  змісту.  Перед  кожним  із  нас  постає  неосяжний, різноманітний  світ тварин і рослин,  чарівні  краєвиди,  чисті озера, дрімучі ліси та  високі гори.  Зачаровує  солов’їна  пісня,  вабить  голубінь  ріки, зворушує шепіт пшениці.  Природа  не  жаліє нічого для людей, даючи їм свої щедрі дари.  А  чи  завжди  ми  з  вами жаліємо природу?  Всі ми - діти  природи,  та  не  всі  однаково добре ставимося  до неї. Тому  природа  потребує постійної  уваги  і  турботи.  Не  вперше за роки навчання ми  говорили  про  природу  і  про те як, як її потрібно охороняти.  І  сьогодні  на уроці ми будемо вчитися  оберігати  природу, охороняти її багатства.  З кожного  її куточка  до нас  долітає  сигнал допомоги. Сама  природа  подає  нам  сигнал  SOS - це сигнал, який  подається  з  кораблів,  які  тонуть  і просять  про допомогу.  Тепер  прохання про допомогу все  частіше звучить від природи.

2. Творче завдання.

-  Уважно прочитайте завдання. На картках запишіть скарги від Природи.

- Коли людям щось не подобається в обслуговуванні (в магазині, ресторані, автобусі тощо), куди вони пишуть свої зауваження, невподобання?

- Якби природа вміла говорити, щоб вона написала в книгу скарг?

Учні зачитують підготовлену ними інформацію у супроводі презентації

( слайди 3-12)

Сигнал  SOS подає повітря.

      В повітря потрапляють шкідливі речовини від  роботи транспортних  засобів,  особливо  автомобілів,   роботи фабрик та заводів; дим від спалювання сміття, тютюновий дим.

- Що ми можемо зробити, щоб зберегти повітря чистим? (відповідь учнів)

 Сигнал  SOS подає вода.

      Водойми потерпають від забруднення  отруйними речовинами, побутовими відходами. В її води потрапляє  бензин  і  нафта  після  аварій  танкерів,  велика кількість різного сміття.

- Якої  допомоги  від  нас  чекає вода? (відповідь учнів)

   SOS – чути від Землі.

    На її поверхні величезні ями залишаються після видобування  корисних  копалин. Землі  шкодять яри та балки.  З  водою потрапляють отруйні речовини. На поверхні  накопичується  велика  кількість  сміття. 

- Як ми можемо допомогти землі? (відповідь учнів)

 Рослини і тварини промовляють – SOS.

      Вирубуються великі ділянки лісів заради  деревини – знищуються домівки тварин. Знищують тварин  під  час полювання, за ради розваг.

- Чим ми можемо зарадити рослинам і тваринам? (відповідь учнів)

-А ще непоправної шкоди природі завдають екологічні катастрофи та аварії. Трагедією в житті українського народу стала аварія на Чорнобильській атомній станції, внаслідок  якої  забруднилося  навколишнє середовище,   а це негативно позначилось на флорі і фауні нашої країни.

3.Фізкультхвилинка

- Якщо  ти  не  нариваєш  в  лісі  великих  букетів квітів, сплесни у долоні над головою ( три рази).

- Якщо  ти  ніколи не залишаєш сміття після відпочинку на природі, тупни ногами.

- Якщо ти не ламаєш гілочок дерев та кущів, присядь.

- Якщо  ти  взимку підгодовуєш птахів, помахай руками,  як крилами коло.

- Якщо  ти посадив хоч одне деревце, нахились  вперед.

- Якщо ти переконаний, що треба кожній людині піклуватись  про 

природу,  простягни  руки  своїм  сусідам.

VІІ. Формування знань, вмінь і навичок

  1. Робота з підручником с.104-105 (самостійно)

-Як ви вважаєте, що є найбільшою загрозою для природи Землі?

-Запропонуйте свої шляхи збереження природи.

2. Розповідь вчителя про «Червону книгу» (слайд13 )

-Щоб якось покращити ситуацію,  держава  прийняла ряд законів і програм, спрямованих на охорону і  збереження природи. Серед них Закон  „ Про охорону навколишнього  природного  середовища”  прийнятий в 1992 році. А ще для збереження рідкісних видів рослин і тварин  створено  спеціальну  „Червону книгу” в 1976 році. Назва книги „ Червона”, бо  вона  подібна  до червоного сигналу світлофора - він  має  будити  в  людей  тривогу  за долю природи. Це  жива постійно оновлювана книга: види,  яким  перестала  загрожувати небезпека зникнення, переносяться на зелені сторінки у свою чергу на червоні заносяться зникаючі види.

3.«Мозковий штурм»

-Що, крім Червоної книги, створено, щоб зберегти природу країни?

-Яка організація бореться за збереження природи?

4. Робота в парах. (додаток 1)

-Ось конверт туди заглянемо і завдання відгадаємо.

1 група

З окремих слів скласти речення:

1. красою, нас, захоплює, Природа, своєю.

2. природу, Хто, той, шкодить, сам, не жаліє, собі.

3. другом, природі, я, вірним, Буду.

2 група

Поділити на окремі слова.

Природаодномуматиаіншомумачуха.

Охоронятиприродузначитьохоронятибатьківщину.

Природузнищитилегкоавідновитиважко.

3 група

З’єднати початок та продовження речень.

Охороняти природу  / то буде вона тобі на службі.

Природа одному мати / значить охороняти Батьківщину.

З природою живи у дружбі / а іншому мачуха.

VІІІ. Підсумок уроку.

1.Розповідь вчителя (слайди 14-19)

-Нам  випало  щастя  жити  серед  чудової  природи.

Вона  від  нас  чекає  допомоги.  Щоденно  просить  лише одного - щоб ми до неї були добрими. Тож будьте  природі справді вірними друзями. Прислухайтесь до природи  і  вона  сама  підкаже, за якими законами ви повинні жити:

Закон співучого соловя.

Будемо оспівувати красу рідної землі, як соловей!

Закон червоної калини.

Будемо прикрашати землю добрими справами, як калина - гай.

Закон турботливої білочки.

Будемо брати від природи лише необхідне, як білочка.

Закон мудрої сови.

Будемо спостерігати, навчатися, діяти і відповідати за свої вчинки.

Закон золотого соняшника.

Кожна істота має право на сонце, чисте повітря і воду.

Закон доброго дельфіна.

Будемо допомагати кожному, хто цього потребує, як дельфін у морі.

Закон наполегливого дятла.

Будемо невтомними, як дятли і побачимо Землю здоровою.

-Як бачите природа чекає від нас не зла, а мудрості. Будьте ж мудрі як сама природа, багаті як земля, здорові як вода. Завжди любіть та бережіть рідну природу.

2. «Мозковий штурм»

- Що вам сподобалось на уроці?

- Що найбільше вас стурбувало?

- Про що ви хотіли б розповісти вдома?

ІХ. Домашнє завдання.

Опрацювати с.104-105.

Намалювати малюнки або скласти буклети на тему «Планета Земля в небезпеці»

Звантажити  (розробка уроку+ додатки до уроку, презентація)



Зробити безкоштовний сайт з uCoz
Copyright MyCorp © 2024