Тема.   Материки Землі

   Мета. Продовжувати формувати уявлення про глобус, карту півкуль, уміння читати карту і працювати з нею, розвивати просторові уявлення; сформувати уявлення про материки, їх природні умови, особливості рослинного та тваринного світу, вчити працювати з контурними картами; розвивати пізнавальний інтерес, уміння працювати з додатковою літературою, навички роботи в групі; збагачувати словниковий запас дітей, розвивати вміння висловлювати свої думки; виховувати спостережливість, любов до природи, інтерес до вивчення природознавства.

   Обладнання: тести, фізична карта півкуль,  презентація "Материки Землі", інформаційні картки про материки, малюнок корабля, відеоролик «Антарктида».

 

Тип уроку: урок-подорож.

 

ХІД УРОКУ

 

І. Організація класу.

Сядьте, діти, всі рівненько,

Усміхніться всі гарненько,

Настрій в подорож візьмемо

Й мандрувати знов почнемо.

  ІІ.Підсумок фенологічних спостережень «Бюро погоди»

             Вчитель. Сьогодні на нас чекає багато несподіванок. Але, оскільки у нас урок природознавства, то за традицією підведемо підсумки фенологічних спостережень. У нас працює «Бюро погоди», тож надаємо їм слово. (Учні відповідають за схемою)

1. Пора року.

2. Місяць.

3. Стан неба.

4. Опади та інші явища природи.

5. Температура повітря.

6. Напрям вітру.

Вчитель. Люди здавна цікавилися особливостями клімату тієї місцевості, де живуть, щоб передбачити і уникнути небезпечних стихійних явищ: сильних злив, стрімкого похолодання, тривалих посух, граду. Кліматичні умови в різних частинах нашої планети дуже різноманітні. В районі екватора протягом року тепло і волого. Біля полюсів завжди холодно. В наших широтах спостерігається чотири пори року: холодна, тепла та дві проміжні. У саванах тропічних країн – дві пори року: суха і волога. На територіях, що прилягають до полюсів Землі, по півроку триває полярна ніч, коли Сонце взагалі не сходить, і полярний день, коли Сонце не сідає за горизонт. Що викликає таку різноманітність кліматичних умов на нашій планеті?
Причинами цього є такі основні кліматотвірні чинники:

1) кількість сонячного тепла і світла, що надходить на певну територію;

2) переміщення повітря  між материками та океанами, яке приносить різне за властивостями повітря: вологе чи сухе, тепле чи холоднее.

-  На уроці ми здійснимо подорож навколо Землі. Побуваємо в різних куточках світу, дізнаємось про кліматичні умови, рослинний і тваринний світ. Подорожувати ми будемо ось на цьому кораблі. (Додаток 1)

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

Тести (слайди 2-6)

1.Глобус це –

  • модель Землі;
  • модель Сонця;
  • модель Юпітера;

 

2.Лінії на глобусі, які з’єднують Південний і Північний полюси і проведені згори вниз, називають:

  • меридіанами;
  • паралелями;
  • екваторами;

3.Лінії, накреслені подібно до екватора через певну відстань, називають:

  • меридіанами;
  • паралелями;
  • допоміжними осями;

4.Паралелі та меридіани – це:

  • уявні лінії;
  • реальні лінії на поверхні Землі;
  • паралелі – уявні, а меридіани – реальні.

5.Географічна карта – це:

  • зменшене у багато разів зображення половини земної кулі та окремих її частин;
  • збільшене  у багато разів зображення всієї земної кулі або окремих її частин;

ІV.Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

-Для того, щоб дізнатись тему нашого уроку, вам потрібно її розшифрувати. Закрийте слово «СОНЦЕ» і ви її дізнаєтесь.

СОМАТЕНРИКИЦЗЕМЛІЕ

-Отже, ми з вами повертаємося до фізичної карти півкуль, щоб помандрувати подумки до будь-якої точки земної поверхні – вся планета буде в полі нашого зору. Дійсно, коли поглянути на Землю з Космосу, - вона блакитна, до 70% її поверхні займає вода. На ній ніби плавають великі та малі суші. Сьогодні наше завдання дослідити ці "шматочки".А допоможе мені в цьому творча група, яка підготувала цікаву інформацію.

V. Актуалізація опорних знань.

Бесіда із залученням життєвого досвіду дітей.
Вправа "Мікрофон".

-Чи знаєте ви, що таке материк?Острів?Півострів?

Словникова робота.

Материк  - це велика ділянка суші, оточена з усіх сторін водою.

Острів –  частина суходолу, оточена з усіх сторін водою. Від материків відрізняються порівняно невеликими розмірами.

Півострів - частина материка різної величини і форми.

Робота з картою.(слайд7)

  • На Землі є шість материків: Євразія, Африка, Північна та Південна Америка, Австралія, Антарктида.Материки відрізняються між собою за розмірами, формами земної поверхні, природою, кліматичними умовами.(слайди 8-13)
    Слово надаєм творчій групі, яка буде працювати в  туристичній фірмі. Ваше завдання: зробити рекламу, цікаво розповісти про свій материк, щоб у інших учнів виникло бажання побувати там. Час на рекламу 3-5 хвилин. Ілюструвати свою розповідь будете за допомогою презентації, матеріали до якої ви добирали.

VІ. Усвідомлення змісту нового матаріалу.

Учні презентують свою роботу за інформаційними картками про материк з використанням мультимедійної дошки

Вчитель. Від імені всіх материків на Землі
Вітаємо всіх, хто зібрався у класі.
І хочемо, щоб і дорослі й малі
Про них якомога більше дізнались!

Фонограма корабельного гудка,шум моря

-Наш корабель прибув до найбільшого материка Землі – Євразії.

(Презентація  роботи. Картка 1).

-Увага!Корабель прибув до найжаркішого материка Землі – Африки. (Презентація  роботи. Картка 2).

Фізкультхвилинка

 Руки вгору! Погойдали –

Це дерева в лісі.

Опустили і стріпнули –

Збив росинки вітер.

Руки в сторони змахнули –

Летимо, як птахи.

Приземлились, відпочили –

І сіли за парти.

-Наш корабель наближається до материків – Північної і Південної Америки. (Презентація  роботи. Картка 3).

-Попереду найменший та найсухіший  материк – Австралія. (Презентація  роботи. Картка 4).

 Перегляд відеоролика про Антарктиду

- Діти, що ви можете сказати про цей материк?

- Чим він відрізняється від інших материків?

-Наша подорож наближається до кінця. Залишився останній материк, найхолодніший – Антарктида (Презентація  роботи. Картка 5).

VІІ. Підсумок уроку.

Рефлексія

  • Отже, ми побували на всіх материки. Чим вони відрізняються? (Розмірами, формами земної поверхні, кліматом, рослинним і тваринним світом)
  • Який серед них нам найрідніший?
  • Що ви для себе відкрили нового на уроці?
  • Яка особисто ваша роль на уроці?

VІІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

  • Опрацюйте статтю підручника   на с.  43-44, виконайте творче завдання: скласти кросворд про материки.

Звантажити  (розробка уроку+ додатки до уроку,презентація)



Зробити безкоштовний сайт з uCoz
Copyright MyCorp © 2024